2019-03-07

Gezegen Yeniden dogus

Mert Istanbul'da yasayan 39 yasinda, hayatin zorluklarini görmüs. Yoklugu bilen ve her zaman daha iyi bir yasam icin cok calisan ama sonunda rahat ve huzurlu bir emeklilik isteyen, zeki ve is bitiren birisidir. Babasini neredeyse hic taniyamamis, daha 20 sinde anneside yatalak olmus ve 23 yasina girecegi hafta annesini de kaybetmistir. Cocuklugu is ve okul arasinda gecip durmustur. Restoranlarda bulasik yikamaktan, siparis almaya, giselerde temizlik yapip, bilet satmaya, gazinolarda koruma olarak calismaya kadar bir cok degisik iste calismistir. Egitim hayati bittikten sonraki 17 sene boyuncar büyük bir holdingte yazilim departmaninda calismistir.

Gittigi seminerlerden birinde Ebru ile tanismasi ve 4 senelik uzaktan uzaga flört sonrasinda, Ebru ile evlilik karari vermislerdir. Ebru cok caliskan, para kazanmayi ve harcamayi seven kendi istegiyle Fransa'da kedileri ile yalniz yasayan 31 yasinda olgun,  yokluk görmüs bir kizdir.

Balayi hazirlik
Mert ile Ebru cok sade ve yalnizca arkadaslar arasinda basit bir kutlama ile evlenmislerdir. Tüm bütcelerini dügün masraflarina harcamak yerine balayina harcayarak bir nevi parayi dogru yere harcadiklarini düsünürler. Planlari Mars'ta 7 gün 6 gece kalmaktir. Bilet masraflari 51.000 ulusal para tutmaktadir, geriye bankada sadece 300 ulusal para kalsa da, ömürlerinde yapacaklari en güzel gezi bu olacaktir. Valizlerini hazir eden cifte acentada bir telefon gelir. Maalesef istedikleri tarihte ucusun gerceklesemeyecegini ve yeni bir tarih belirlemek icin acentaya gelmelerini rica ederler.

Acente
Mert ve Ebru kafalarinda senaryolar kurarlar, eger beklentilerinin altinda bir teklif gelirse asla kabul etmemeleri konusunda agiz birligi planlari yaparlar. 
+Karar vermeden önce biz bunu aramizda konusalim diyerek zaman kazanacaklar, 
+Gerekirse firmanin müdürü ile görüselim
+Olmadi suraya sikayet ederiz
gibi bir cok senaryo hazirlamislardir.  Ama acenteye girdiklerinde onlara geri ceviremeyecekleri bir teklif sunulur. Eger 1 hafta sonra ucmayi kabul ederlerse, 2 gün ay fanus otelinde kalip oradan kalkan ilk gemi ilen Mars'a gecip 5 gün de orada tatil yapacaklardir. Görevli kadin ballandira ballandira anlatir fanus oteli.

Calisan: Fanus otel kubbesi tamamen camdan, 2 kisilik, etrafinizi yataginizdan izleyebileceginiz bir odadir. Zemin de isitilmis ay kumuna ciplak ayaklarinizla basabilir, Ay'dan Dünyayi ve yildizlari izlemenin keyfine varabilirsiniz. Sonra yine 7 degil ama 5 gün Mars tatilinizi yaparsiniz. Böylece ikisinide görmüs olursunuz.

Ebru: hayatim aramizda önce bir konusalim mi?
Mert: canim, eger hanfendi söyledigi biletleri verirse bence gidelim.
Ebru: (anlasilan Mert ikna olmus) emin misin?
Mert: Eger beklentimin altinda olsaydi senden önce ben derdim aramizda konusalim diye, sen ne diyorsun. Iki gezi olayina?
Ebru: Detaylari ögrenelim öyle karar verelim
Acente calisani: Tabii buyrun otelin kisa tanitim videosunu 3 boyutlu izyleyelim öyle karar verin.
Video bitiminde
Ebru: Tamam tamam, iknayim ben, kesinlikle fanus otel olan bileti istiyorum. Haftaya hangi gün?

Planlama su sekildedir, Mert calistigi sirkette hep ayni konumda sayip durmakta bir türlü yükselememektedir. Tatile dönüsü istifasini verip 10 veya en fazla 20 gün icinde Ebru'nun yanina tasinacak ve yeni ve iyi bir baslangic yapacagini ummaktadir.


Ay mekigi yolculari kalmasin

Mert'in cok esyasi yoktur. Evlenip tasinacagi icin esyalarin büyük kismini elden cikartmistir. Neredeyse tüm esyalari 2 valize sigmaktadir. Ebru ise son dakikaya kadar valize bir seyler tikistirmaya devam etmektedir. Kedilerini annesini biraktikran sonra tarifeli trenlerine binerler.

Ay'a yolculuk

Yapay yer cekimi ve yer cekimine karsi koymak artik sorun degil. Ah birde pahali olmasa!
Dünya ile Ay arasinda sürekli git gel yapan bu kücük mekikler ile Ay'a gidis 10 saat kadar sürüyor.
Yolculugun büyük bir kismi zaten hizlanip yavaslamak ile geciyor. Mekik icerisindeki yapay yer cekimi ve basinc sürekli olarak kademeli olarak azaltiliyor.

Mert: hayatim ayaga kalksana bi
Ebru: niye?
Mert: (önündeki ekrana bakarak) canim su anda yer cekimi %75
Ebru: (ayaga kalkar. hizlica) ayy askim ne tuhaf, ay basim döndü. Nasil hizli kalktim gördün mü?
Mert: Ben %50 olsun öyle kalkicam ayaga, tuvalete gidicem, orada zipliyacam biraz
Ebru: Manyak, ben de yapicam sen git. Cok güzel ya. Kendimi cok hafif hissediyorum.
Mert: Bu hayatimin en güzel, en özel ve en pahali tecrübesi. Herseyi denemek istiyorum.
Ebru: Ben de canim, belki ileride yine birikim yapar ve geliriz.
Mert: Hayatim biliyorsun, ikimiz de yillarca ancak bu kadar biriktirebildik. Para kazanmak ayri biriktirmek ayri zor.

Ay yüzerinde ilk gün

Ay mekigi acilan dev hangar kapisindan iceri girdikten sonra raylar üzerinde daha kücük bir hangar kapisina dogru ilerler. Bir kapi daha acilir ve anons duyulur.
-"Sayin yolcularimiz, yaklasik 30 dakika boyunca mekigimizin oldugu hangar hava ile doldurulacaktir. Lütfen esyalarinizi almak icin kalkmayin ve kemerlerinizi cözmeyin. Ay yüzeyindeki basinc ve agarlik kosullarina alincaya dek bas dönmesi, mide bulantisi ve kusma ile karsilasabilirsiniz. Ikaz isiklari sönünce, yeriniziden olabildigince yavas kalkin. Ziplamak tehlikeli ve yasaktir, ciddi yaralanmalara maruz kalabilirsiniz."


.
. (fanus otel anlatilacak)
.


Mars gemisi yolcusu kalmasin

Mars'a giden gemi Ay mekigi ile karsilastirilamayacak kadar muazzam ve büyüktür. Birinci sinif yolcu kabini, zenginlere her imkani sunmaktadir. Arkasinda Business, sonra Premium ve Ekonomi. Gemiye binerken bir cok arama ve taramadan gecirilip öyle binilebilmektedir bu Gezegenler arasi gemiye.

.
. (gemide teknisyenler ordan oraya kosarlar, kosturmaca vardir)
.

Mars'a inis

Anons
-Sayin yolcularimiz, sizin güvenliginiz bizim en büyük önceligimizdir. Inis saatimiz ve yerimiz GMT 18:00 yerel dünya saati ile 7. merkez hava alani olarak belirlenmisti, fakat bir güvenlik önlemi olarak acil inis gerceklestirecegiz. Tekrar ediyorum bu acil durum degildir, güvenlik maksatli inistir. Inis saatimiz 16:20 yerel dünya saati ile Mega 10 Hotel'in hava alanina inis yapacagiz.


Mega 10 Hotel: Dünya'da duymussunuzdur 5 yildizli otelleri veya 7 yildizli. Iste burasi tam 10 yildizli bir hotel. Kendisine ait bir hava alani bile var. Buraya paraya, para demeyenler geliyor. Geriye kalanlar sadece, isimlerini ve resimlerini biliyor. Etrafinizda size hizmet eden insana benzeyen kisa boylu robotlarla dolu.

.
.(Mega 10 Hotel inis islemi basariyla gerceklesti)
.

Anons
-Sayin yolcularimizin dikkatine lütfen esyalarinizi yaniniza almayi unutmayiniz. Size verilen talimatlara uyunuz. Mümkün olan en kisa sürede mekikler ile otellerinize aktarilacaksiniz. Verdigimiz rahatsizliktan daolayi siz sayin yocularimizdan özür dileriz.

Mert: Ebru bu oteli icerden görecegini hic tahmin eder miydin?
Ebru: Ay inanmiyorum. Insallah iceriyi gezmemize izin verirler.
Mert: Hic sanmam, hemen ilk mekikle bizi sutlayacaklar.

Anons: Birinci sinif ve Business yolcularinin dikkatine. Mega 10 Hotel siz degerli yolcularimiza mekik gelene kadar beklemek ve dinlemek üzere Karantina 1, 2, 3 ve 4 numarali bekleme odalarini ayirmistir. Mekik transferleri, takribi 2 saat icinde gerceklesecektir.

Mert: Gördün mü, sanki hastalikliyiz. Beklemek icin bile karantina bölgesine aliyorlar
Ebru: Haklisin, ben de gezeriz diye umuyordum.

Anons
-Premisum yolcularimin dikkatine. Mega 10 Hotel sizleri mekiginiz gelene kadar 5 numarali karantina odasinda agirlayacaktir.

Ebru: Tüm karantina odalari aynidir ama ekonomi yolcusu olunca en son rakami veriyorlar illa
Mert: sanirim zengin ve fakir hic yan yana gelsin istemiyorlar (gülümseyerek)

Anons
-Ekonomi yolcularinin dikkatine Mega 10 Hotel sizleri mekiginiz gelene kadar 6, 7 ve 8 numarali karantina odalarinda agirlayacaktir.

Ebru: hayatim biz en son odaya gidelim, orasi en bos olanidir. 
Mert: dogru söylüyorsun, acele etmeyelim hic. Sakin olsun, kafa dinleyelim.
Ebru: askim aa minik robotlar geldi bak, onlar mi götürecek bizi?
Mert: gördüm, sorariz simdi gelene. Heyy robot bakar misin?
Bot2129: Hosgeldiniz, mekiginiz gelinceye kadar size hizmet edecegiz. Ekonomi yolculari Karantina 6, 7 ve 8 bölümlerinde agirlanacaktir. Lütfen esyalarinizi yaniniza alin. Hazir olunca size yolu gösterecegim.
Mert: biz Karantina 8'e gitmek istiyoruz. Kafa dinlemek icin, az insan olan yer istiyoruz.
Bot2129: Karantina odalari sinirli sayida insan alabilmektedir size en az insan olan odayi ayirmam icin lütfen diger karantina odalarinin dolmasin beklememe müsaade edin.
Mert: Hic problem degil, en son olarak bizi alabilirsin.

Karantina 8
Bot2129: Beklediginiz icin tesekkür ederim. Karantina 1'den 8'e kadar tüm odalar dolmustur ve mühürlenmistir. Burada olan yolcularla maalesef güvenlik kurallarimiz geregi fiziksel iletisim kuramazsiniz. Sizi Karantina 8 odasinda agarlayacagiz. Oda da siz dahil 79 kisi bulunmaktadir.

Ebru: tesekkür ederiz Bot, bu iyiligini hic unutmayacagiz.
Bot2129: Size her zaman yardim etmek benim görevim.
Mert: bot, normalde kac kisi aliyor bu karantina odalari?
Bot2129: Her oda en fazla 60 insan alabilir, ama özel durumlarda 100-150 kisi kadar kullanabilir.

Karantina 8 kapilar yeniden aciliyor

Bot2129 yaninda 50li yaslarda bir kadinla gelir. Kadin bota itiraz edip, birseyler izah etmeye calismaktadir.
Mert: Askim, bize bu robot 79 kisi demedi mi?
Ebru: hayatim acaba baska odadan mi, getirdiler?
Mert: olabilir, ama hani baska odalara erisim yoktu?
Ebru: bilmem, belkli bizden sonraya kalmistir.
Mert: dogru, ya ben bu kadini gördüm sanki bi yerde
Ebru: yalniz kadinin hic esyasi yok
Mert: ya bu bizim sirketin sahibi Madam Heiberg.
Ebru: o kadin öldü be canim
Mert: ama nasil benziyor, yuhhh aynisi, ohaaaaa yeminle, tövbeler olsun

Mert birden tüyleri ürpermis ve korkmus ama ayni zamanda emin olmak icin duyulacak bir sesle bagarmaya karar verir. Eger o degilse zaten kimse bakmayacak ve yanilmis gibi yapip, gecistirecektir. Hizlica ve daha fazla üzerine düsünmeden. "Madam Heidberg!!!"

Madam Heidberg ismini duyar ve o yöne dogru bakar. Kisa bir duraksamadan sonra hizlica Mert'in oldugu yöne dogru yürümeye baslar.

Madam Heiberg kimdir? Madam Heiberg, HB holdingin kurucusudur. Dünyanin en zengin insanlari arasindadir. Ise aldiklari insanlarla, isleyisi ögrenmelerini saglamak icin ilk 2 seneyi ayni ofiste gecirme prensibine sahiptir. Böylece herkesin kendi gibi düsünmesini ve hareket etmesini beklemektedir. Mert'lede 2 sene kadar ayni ofiste calismistir. O zamanlar madam Heiberg 60 yasina yeni girmisti. Dogum gününe Mert'i de evine davet etmisti. bay ve bayan Heiberg kendisine sarap ve peynir ikram etmis ve bu sirada Mert'in kulagina hafifce egilerek "en iyi calisanlarimdan birisin" demisti. Ofisler ayrildiktan sonra kendisini pek gören olmamisti zaten 76 yasinda evinde ölü bulunmustu. Tüm medyalarda haber olmustu. Mert son 15 senedir görmemis olsa da üzülmüstü,

Madam Heiberg: sen, sen, adin Mart miydi ?
Mert: Mert, ben ama
Madam Heiberg: evet Mert, tabii ya Türkiyelisin sen, 2 sene beraber calistim. Bilisim calisaniydin.
Mert: evet madam, ama ben sizi afedersiniz ama öldünüz diye biliyorum.
Madam Heiberg: (hafif alayci) ölmüs müyüm?
Ebru: medya yine yalan haber yapmis demek!
Mert: ama tüm dünyada cikti, hic görmedim sizi yillardir
Madam Heiberg: bu genc bayani dinle Mert
Mert: ama nasil hic yaslanmadiniz?
Madam Heidberg: cok uzun bir hikaye, ve sonu mutlu bitmeyecek galiba
Ebru: niye öyle diyorsunuz, gayet dinc ve sagliklisiniz.
Madam Heiberg: hayir genc bayan ölüyorum, c2ne virüsü kaptim

Ebru hafif afallar c2ne cinsel yolla bulasan bir hastaliktir. Cogu insan bu virüsten etkilenmese de bazi kisler bu hastaliga karsi alerji gelistirmekte ve 1, 2 aylik süre icerisinde kendi vücutlari kendileri ile savasip ölmektedir.

Ebru: cok gecmis olsun, cok üzüldüm
Madam Heiberg: sagol kizim, Mert bu güzel bayan neyin?
Mert: esim
Madam Heiberg: Ebru hanim, esinizi biraz ödünc alip is konussam kizmazsiniz benim gibi yasli bi kadina umarim.
Ebru: yo yo, lütfen ben de yol yorgunuyum zaten kenarda mekik gelene kadar kestiririm. Canim sen beni mekik gelince uyandir lütfen.
Mert: tabii ki canim
Ebru: madam Heiberg cok memnum oldun, umarim hersey istedigniz gibi olur.

Ebru gittikten sonra madam Heiberg Mert'in koluna girerek bos olan bir alana götürür.

Madam Heiberg: Mert benim buradan cikmam lazim
Mert: mekik gelecek 1, 2 saate diyorlardi.
Madam Heiberg: ne mekigi?
Mert: Iste bizi Dünya'dan getiren gemi ariza yapnica buraya indik ya? (derken farkeder) siz degil mi?
Madam Heiberg: öyle mi oldu? o yüzden mi bu kadar cok insan var?
Mert (olayin aslini ögrenmek icin) sizin gemide mi, acil inis yapti? ben tek gemi var sandim.
Madam Heiberg: hayir, ben gemide degildim. Mega 10 hotelde kaliyordum. yaklasik 10 gün önce belirtiler basladi bugün c2ne teshisi kondu bana.
Mert (yine olayin aslini ögrenmek icin) esinizden mi? bay Heidberg ?
Madam Heiberg: hayir canim o öleli 7 seneyi geciyor.
Mert: özür dilerim, bilmiyordum. Özel hayatinizi irdeledigim icin affedin.
Madam Heiberg: ben hep capkindim Mert ama bu son, sonum olabilir. Beni buradan cikart.
Mert: Nasil? zaten mekik geliyor, siz de binmeyecek misiniz?
Madam Heiberg: o aptal robot beni buraya baska yer olmadigi icin getirdi. Ben gercekten karantina altindayim.
Mert: (gecistirme maksatli) anliyorum, benim de pek yapabilecegim bir sey yok. Bu oda da ben de  kilitliyim madam Heiberg.
Madam Heiberg: lütfen bana bir daha madam Heiberg deme.
Mert: peki, ne demem lazim?
Madam Heiberg: (kisa bir süre düsündükten sonra) madam .....  sadece madam de
Mert: tamam madam
Madam: ne kadar kazaniyorsun su anda?
Mert: (hafif saskin) yaklasik ayda 3000 ulusal para
Madam: beni buradan cikartirsan sana hemen 20.000 para transfer ederim.
Mert: (saskin ve fiyattan etkilenmis bir bicimde) anladim, ama nasil
Madam: telefonunu verir misin, lütfen kullanim yetkisi ile
Mert; (pek anlam veremez ama hafif cekinerek, telefona yeni kullanici giris izni verir) buyrun madam
Madam: (biyometrik girisini yapar ve banka hesabina giris yaptigi bellidir) Mert lütfen hesabini söyler misin?
Mert: (para gelecegini hissetmis ve hevesli bir sekilde) ee sey 20-13-11-09mert2450tr
Madam: lütfen banka hesabini kontrol eder misin?
Mert: ne yaptiniz ki? (bu sirada hesabina bakar ve bakiye 10.300'tür) para mi, gönderdiniz bana?
Madam: eger beni buradan cikartirsan bir 10.000 daha hemen havale edicem.

Bu kadar parayi bir anda hesabinda gören Mert afallamistir. Zamaninida cektigi yokluk ve para kazanmanin zorlugu, issiz gececek günleri, eskiden yaptigi seyleri düsününce, Mert'in böyle seyleri yapmaya yetecek cesareti ve güveni vardir. Geri kalan 10.000i de almak icin söyle bir etrafina bakinmaya kafasinda planlar cizmeye baslar. 

Mert: cömertliginiz icin cok tesekkür ederim madam, ben bir etrafa bakinayim
Madam: bir planin mi, var?
Mert: yok ama üzerinde calisiyorum, siz oturun ben yaniniza gelicem.

Etrafta gezinmeye baslayan Mert hemen analitik düsünmeye baslar. Burasi sonucta zenginlere yönelik bir oteldir. Eldeki verileri hesaba katar. Bu kadar insani ancak karantina odalarinda izole edebilirler. Kimsenin buradan cikip ortak alanlara gecmesine izin vermiyorlar. Ayrica bir an önce herkesi göndermek istiyorlar, madam haric. Ama madami bile koyacak yerleri yok. Bunlarin madam ile dertleri ney? Bu sirada Karantina 1, 2, 3, 4 ün kapilari acilmistir.

Anons
-Lütfen sizi bekleyen shuttle mekiklere dogru hareket ediniz.

Anlasilan o ki herkesi hizlica sepetliyorlar. Zenginlere ayri bir mekik gelmedi. Bir sonraki sefere herkesi almis olurlar.

Mert madamin yanina dogru gider, kafasinda plani kurmustur.

Mert: madam, tam olarak sizi burada neden tuttuklarini ve göndermek istememelerini anlamiyorum fakat sizinde bir sekilde burada cikartilmak istedigini görüyorum.
Madam: evet benim durumum özel, henüz bir planlari yok anlasilan.
Mert: demin ilk 4 karantina odasini bosalttilar, karma olarak mekiklere bindirdiler. Demek ki bir sonraki sefere gelen mekiklerede karisik binicez. Bosaltilan salonlari robotlar dezenfekte ediyorlar. Tahminimce 5-10 dakika icinde bizi de alirlar, sizide bosalan odaya alacaklar. Tam bu sirada bir karisiklik cikartmaliyiz.
Madam: emin misin, ise yarayacagina?
Mert: Eger karisiklik dozunu iyi ayarlarsak, olabilir.
Madam: bana da, anlatacak misin?
Mert: Bosaltma baslayinca, kagitlarin oldugu cöpte kücük bir yangin cikaricam
Madam: tamam
Mert: Sonra dumani ilk farkeden benmisim gibi hemen üzerine dikkatli bir sekilde su dökücem. Atesi söndürmeyecek, yanlardan dökücem suyu daha cok duman cikmasi icin. Böylece bosaltma tahliyeye dönecek. Hemen 10 numarali odayi kapatacaklar.
Madam: bu neye yarayacak, yani sonra
Mert: Sonrasi daha basit, insan faktörü. Salona gecince anahtar kelimeleri söyleyecegim. Bizi buradan deyim yerindeyse aninda sepetleyecekler. Yangina ilk müdahele eden Botlardan birisinin yanina gidip ortami iyice kizistiracagim...

Mert ilk gelen botlardan birisine "Yangina ilk müdaheleyi ben yaptim, bir grup insan oralara dogru gidip duruyordu. Haber ver birisi cöpü bilerek yakti. Sabotaj var..."

Botun bu bilgiyi hemen üst makamlarina iletmesininden ardindan 5, 6 ve 7 numarali kapilar hemen acilmistir.

Anons
-Bu bir tatbikat degildir, Karantina odalarindan tahliye islemi baslamistir. Lütfen cok acil olarak mekiklere ilerleyin.

Plan ise yaramistir, tehlikte sebebiyle gözleri kimseyi görmeyen güvenlikciler, botlar vasitasiyla herkesi hizlica mekiklere yönlendirirler.  

. (kendi otellerine dönme)

Madam: Mert hayatimi kurtardin, o canilerin bana ne yapacagini tahmin bile edemiyorum.
Ebru: caniler, onlardan hersey beklenir. Iyiki size rastladik.
Madam: hayir, ben iyiki Mert'e rastladim.
Mert: rica ederim Madam ne demek
Madam: cocuklar sizin de balayinizida zehir ettim.
Ebru: tam aksine madam Heiberg, cömertliginiz sayesinde bize cok güzel bir dügün hediyesi verdiniz.
Mert: evet Madam, bir cok ihtiyacimizi görecek bu yardiminiz.
Madam: Yinede benim icin tehlikeye girdiniz.
Ebru: Inanin, yasadigimiz zorluklarin karsisinda bunlar siradan kalir, degil mi, Mert!?
Mert: evet Madam, büyütülecek bir sey yok.

Madamin kacis planlari henüz bitmedigi icin akillica bir tesekkürle yeni istegini dile getirir, Mert'te ayni sekilde para istedigini...

Madam: cocuklar, ah cocuklar. Hersey icin cok tesekkür ederim, yolun bundan sonrasini ben halletmeye calisagim yinede. Artik Mert'in baska risk almasini göze alamam.
Mert: baska risk, dediginiz nedir?
Madam: Buradan Dünya'ya oradan da baska bir Dünya'ya gecicem.
Ebru: Mert ne güne duruyor?
Mert: Evet Madam, cömertliginizi gösterdiniz. Siz benim icin her zaman cok cömert bir is veren olmussunuzdur zaten.
Madam: Eger buradan Dünya'ya gecebilecegim bir arac ayarlayan bulursan onlara 40.000 ulusal para ödeyebilecegimi söyler misin?
Ebru: 40.000 bin mi?
Mert: Madam kusura bakmayin, bu iside ben devralmak istiyorum.
Madam: Seni artik zora sokmak istemiyorum Mert, lütfen.
Mert: Ebru'cum siz Madam Heiberg ile odaya cikip dinlenin lütfen, ben neler yapabilecegime bir bakayim, etrafa bakinayim.

. (madam Mert ve Ebru ile dünyaya gidiyor)

Ebru ve Mert Dünya'ya indikten sonra Madamin neyin pesinde oldugunu anlayamamislardir hem merak hem de para hirslarindan dolayi pesinden ayrilmazlar. Madam Heiberg kimseye güvenemekte Mert'in is bitirici yanindan dolayi sürekli daha gitmesi gereken yerler oldugugundan yakinmaktadir.

Ebru: Canim, bu paralar ile yeni bir eve tasinabiliriz, hem sen de o is yerine artik kesinlikle istifani ver.
Mert: Benim de icimden gecenler öyle ama, sanki daha Madam bizi paraya bogacakmis gibi hissediyorum.
Ebru: Bu kadin neyin pesinde acaba?
Mert; Bilmiyorum ama ögrenmek istiyorum.
Ebru: Konussana, sürekli, hem isim var hem de cocuklar artik sizi riske atamam diyor. Neyin pesinde acaba?
Mert: Hem neyin pesinde, hem de ne kadar ödeme yapar?
Ebru: Mert böyle basit seyler icin baskasina gitmesine izin verme.
Mert: Anlamiyor kadin, para ne kadar zor kazaniliyor. Bir günde harcadigini biz bir senede kazanamiyoruz
Ebru: Benim yanimda rahat konusamiyor, sen yanina git yalniz konusun.
Mert: Evet, senden cekiniyor. Tamam en iyisi ben hazirim mesaji vermek.
Ebru: Ne yapacaksin?
Mert: Odasina telefon acip, özel konusalim mi diye soracagim.
Ebru: Iyi fikir, neden direkt gitmiyorsun?
Mert: Hazir oldugumu iyice anlasin

.(telefon görüsmesi yaparlar)

Kapi calinir
Mert: Madam, benim Mert. Müsaitseniz gelebilir miyim?
Madam: Lütfen gel, iceri gec.
Mert: Biliyor musunuz, bilmiyorum ama ben halen ofiste calisiyorum.
Madam: evet
Mert: Sirkette hic yükselemedim, maasim hic artmadi. Yanlis anlamayin, sizden mevki veya zam istemek icin anlatmiyorum.
Madam: zaten istesende yardimci olamam, sirket artik benim degil.
Mert: Öyle mi? Bilmiyordum. Demek satildi.
Madam: Uzun hikaye bu.
Mert: Ben de onun icin geldim, artik calisarak kazanc elde edilmiyor, eger bu yolculuk hikayenizi bana anlatirsaniz yardimci olmak hem de kendime kazanc elde etmek istiyorum.
Madam: Sen yeni evli bir adamsin, bana zaten düsündügünden cok daha fazla yardimci oldun, senden daha fazlasini istemek hem sana hem de Ebru'ya haksizlik olur.
Mert: Ebru'da size yardimci olmami istiyor, Hem madden hem manevi.
Madam: Ama bundan sonrasi gercekten tehlikeli.
Mert: Bundan öncesi icinde ayni seyi söylemistiniz, sonuctan memnun degil misiniz?
Madam: Hayir, hayir lütfen beni yanlis anlama. Sen rastlayabilecegim en dogru kisiydin ve halen inanamiyorum ama hepsini mükemmel sekilde yaptin.
Mert: O zaman yeni planlariniza, beni de, bizi de dahil edin.
Madam: Baska bir gezegene gitmem gerekiyor ve korkarim Ebru bunu istemeyecektir.
Mert: Siz anlatin lütfen
Madam: (cok kisik bir sesle) Yeniden Dogus gezegenine gitmem lazim.
Mert: Yeniden Dogus gezegeni mi?
Madam: Iste bu yüzden Mert, Ebru ile senin oraya gitmen olanaksiz.
Mert: Yanlsi biliyorsam düzeltin, o gezegende yasam yok, yasayasak ortam yok hatta bir üs bile yok.
Madam: öyle, öyle, iste (sorar bir tavirda ve tereddürlü bitirdi lafini)
Mert: Madam yardim edebilmem icin herseyi bana anlatir misiniz, lütfen? Asil risk konusmamak, saklamak. Karantina'dan beri bir sey sormadim, anlatmadiniz ama artik anlatsaniz?
Madam: Haklisin, cok haklisin, sana anlatmam lazimdi.
Mert: Lütfen dinliyorum, mümkünse en basindan.
Madam: Cok zor olacak ama hersey ölmemle basladi?
Mert: Ölmenizle mi?
Madam: (hafifce gülümseyerek) Gercekten ölmemle degil, ölüm haberlerimle. Yaslaniyordum her gecen gün ve bir gün ölecegimi biliyordum. Bir gün birileri kapimi caldi ve bana Yeniden Dogus gezeninden bahsetti.
Mert: Rivayetler duymustum Yeniden Dogus insana ölümsüzlük veriyormus diye ama bunlara inanmamistim.
Madam: Inanmamakta haklisin, ama bazi kisimlari dogru?
Mert: Nasil?
Madam: Gezegen yasama uygun degil, atmosferi zehirli, cok sicak, her yeri kayniyor ama, amasi var
Mert: Amasi nedir, lütfen anlatin
Madam: Bilim adamlari iyice incelediklerinde gezegenin bir yer alti sehri oldugunu kesfettiler. Uzun incelemeler sonucunda hic birsey elde edemediler. Döndüklerinde meslektaslari onlarin ne kadar genc ve dinamik göründükleri haric.
Mert: Nasil yani?
Madam: Orasi nasil oluyor bilmiyorum ama orada kaldigin yillar boyunca yaslanmiyorsun, aksine genclesiyorsun. Mesela 5 sene orada yasayinca oradan 10, 15 hatta 20 sene daha genc cikiyorsun. Ne kadar uzun kalirsan o kadar daha hizli genclesiyorsun.
Mert: Duyduklarima inanamiyorum, bu gercek mi?
Madam: Evet, evet ama bilmedigin seyler, hesaba katmadigin seylerde var.
Mert: Sihir gibi, saka gibi, ne güzel, ne harika.
Madam: Öyleydi bir zamana kadar, ama daha sonra hersey degisti. Sürekli zenginler, devlet baskanlari, ünlüler geldikce dolmaya basladi. Sonunda artik o kadar cok devlet baskani ve zengin olunca isler cigrindan cikti. Kendilerine ait yönetim olustu, dünyaya gidip baskanlik yapip, geri gelip orada devam ettiler.
Mert: El mi koydular yönetime?
Madam: Hayir daha cok, Dünya'da yetki bizde, burasida Dünya'ya bagli bir yer gezegen diye ilan ettiler. Önemli gördükleri insanlari doldurmaya basladilar. Ülkeler kendi aralarinda paylasmaya, sinirlar cizmeye basladilar. Sonra burayi sanki Dünya'nin asil yönetim merkezizmis gibi etrafini silahlandirdilar. Kimsenin girip cikamadigi, kendilerine ait bir tesismis gibi kendi önemli insanlariyla, aileleriyle, bilim adamlariyla doldurdular. Önce ünlüler, sonra da benim gibi sadece zengin olanlari atmak icin bahaneler buldular. Hastaligimi bahane edip beni de gönderdiler.

.(Yeniden Dogus'a gidis)

2. KISIM Yeniden Ölüm
. (burasi neresi)
. (normal olmayan seyler var, kim insa etti burayi)

.()

xxx


No comments:

Post a Comment